מאחורי הקלעים של מבצע החילוץ - גבול רוסיה ומונגוליה

מטיילים בגבול רוסיה ומונגוליה שולחים אות מצוקה מהטלפון הלוויני, הם תקועים בסופת שלגים בגובה של 2,200 מטר ויתכן כי מדובר בעניין של חיים ומוות, איך מצילים מטיילים שנקלעו לסכנה?

חילוץ בשטחמה קורה מאחורי הקלעים?

מטיילים בגבול רוסיה ומונגוליה שולחים אות מצוקה מהטלפון הלוויני, הם תקועים בסופת שלגים בגובה של 2,200 מטר ויתכן כי מדובר בעניין של חיים ומוות, איך מצילים מטיילים שנקלעו לסכנה?

 

בכל שבוע מתקבלות למוקד MAGNUS פניות רבות של מטיילים שיוצאים לטראקים ברחבי העולם בתנאים שונים החל מאזורים מושלגים, ג’ונגלים מדבריות ועוד. חלק מהפניות הן לצורכי התייעצות כמו האם כדאי להמשיך במסלול מסוים או כיצד משפיעים הגבהים על המטייל.

ברוב המקרים מדובר על קבלה של אות חירום- SOS של מטיילים שנקלעו לתנאים שלא צפו.

 

אז מה קורה מאחורי הקלעים בחמ"ל ומה עלה בגורל המטיילים בגבול רוסיה עם מונגוליה? 

המערכות והביפרים של צוות החילוץ במוקד MAGNUS התחילו לצפצף ולסמן כי התקבלו אותות מצוקה – על המפה בחמ”ל מתמקדים בנקודה שנמצאת בגבול של רוסיה עם מונגוליה, מרגע זה צוות הדסקאים מתחילים לאגד כל מידע רלוונטי על המיקום בשטח, תנאי מזג האוויר האנשים על הקרקע והציוד שלהם. מתחילה התכתבות עם המטיילים ע”י הטלפון הלוויני של מגנוס:  “מדברים מהחמ”ל של MAGNUS מה הסיטואציה?” לאחר קבלת המידע האוטומטי הראשוני לגבי מיקום ע”י לוויני GPS, הבנת הסיטואציה וקבלת האנדיקציה על מצבם הרפואי ומספרם של המטיילים, צוות MAGNUS מעביר הנחיות למטיילים כיצד לנהוג עד להגעת המחלצים.

 

חילוץ בשטח - גבול רוסיה ומונגוליה

 

במקביל למתן ההנחיות והמשך איסוף הנתונים, מתבצע עידכון ושיתוף פעולה מלא עם אנשי משרד החוץ בכל הנוגע להפעלת גורמים מקומיים באזור. מוקד MAGNUS בארץ פועל 24/7, מבצע איכון מדויק של מיקום המטיילים על המפה, ושולח את הנתונים לגורמים העתידיים לצאת לשטח ולסייע למטיילים.

חברת MAGNUS ידועה בקרב מטיילים, לאחר שהצילה את חייהם של רבים וביצעה פעולות חילוץ מאתגרות ברחבי העולם.

ההתחדשות הטכנולוגית של MAGNUS בתקשורת לוויינית ולחצן ה- SOS  במכשיר, שידרגה וקיצרה את תהליך החילוץ באופן משמעותי.

בעבר צוות הדסק היה אוסף נתונים בדרך מורכבת ומשלחת חילוץ מהארץ הייתה יוצאת לדרך.

הטלפון הלווייני שינה את חוקי המשחק, וקיצר את תהליך האיתור באופן משמעותי בכך ששולח מיקום מדויק שמתעדכן בזמן אמת ומאפשר התכתבות דו כיוונית, התורמת להבנת הסיטואציה במהירות וכן תפעול האירוע באופן המקצועי והבטוח ביותר.

 

ובינתיים בגבול רוסיה - מונגוליה

מטיילים: “יורד שלג, הציוד שלנו רטוב, קשה מאוד להכנס 4 אנשים לאוהל אחד, בקושי מוצאים מקום יבש כל הזמן צריך להוציא מים מהאוהל", כך תועדה אחת ההודעות שהתקבלה על ידי הטלפון הלוויני. המטיילים נתקעו בשלג ללא יכולת להתקדם כאשר הציוד שהיה ברשותם לא התאים למזג האוויר הקיצוני שלדבריהם הפתיע.

במצבים כאלו המטרה היא לפעול בהקדם האפשרי בדיוק כפי שציין המנכ"ל אייל מגנוס במהלך המקרה, "מרגע קבלת האות, אנחנו פועלים לחילוץ מהיר ובטוח של הקבוצה. הקבוצה חשופה לקור קיצוני ועל כן חשוב להוציא אותם משם במהרה".

ברגע שהצוות בחן את תנאי השטח ומזג האוויר, יצא לדרך חילוץ במטרה להוציא את המטיילים בשלום. החילוץ לא נגמר עד שלא מתקבלת הודעה מהמטיילים המאשרת שהם בסדר. כמו כן, במקביל, בני המשפחה והקרובים מתעדכנים באופן שוטף.

רשת התקשורת הלווינית מאפשרת יצירת קשר עם המטיילים בכל שלב ומקום, כאשר ההודעה לה מצפים אנשי הקשר בבית היא הודעת - "Everything is ok" המלווה במיקום מדויק.

 

סוף טוב הכל טוב

במקרה של המטיילים שנקלעו לסכנה בגבול רוסיה מונגוליה התקבלה ההודעה מהמטיילים: “תודה רבה! לקחו אותנו!"