החילוץ של בר קמחין

בעוד לרובנו המושג הישרדות נשמע כמו משהו שנלקח מתוך תכנית ריאליטי, עבור המטייל בר קמחין זה הפך למציאות, כאשר מצא את עצמו במהלך טראק בניו זילנד מוקף תהום.

מכירים את זה שלפני יציאה לטראק אתם מסתכלים על המסלול ובטוחים שאתם יודעים אותו? ובכן, המטייל בר קמחין מרמת אביב, יוצא יחידה מיוחדת, ידע לקראת מה הוא הולך, אבל לא תיאר לעצמו שמסלול פשוט בן שעתיים אליו יצא בניו זילנד, יסתבך עד מאוד. אחרי שעבר נופים מרהיבים ועוצרי נשימה מצא את עצמו מוקף תהום בתנאי שטח מסוכנים, אז איך הוא יצא מזה?

 

יוצאים לדרך: ההחלטה ששינתה את כל התמונה

יש מטיילים שמחפשים מסלולים חדשים באזורים לא מתויירים, אפשר להבין מדוע הם הולכים לאיבוד אבל המקרה של קמחין הוא מקרה אחר. מסלול הטיול שבחר היה "Coromandel Peak", מסלול הררי קצר בן שעתיים, "זה מסלול מדהים שנותן מבט על האגם והנוף שמסביב", אומר קמחין.

הטראק שבחר נמצא בסביבת אגם "Wanaka" במרכז חבל אוטגו באי הדרומי של ניו זילנד, מדובר באזור מתויר המושך מטיילים ומציע מגוון מסלולים וספורט אקסטרים כמו רפטינג וצניחה חופשית.

"החברים שלי יצאו למסלול אחד ואני למסלול אחר כי העדפתי לטייל לבד ולהתחבר לאזור ולחוות את השטח", מספר קמחין. מתוך אחריות וידיעה כי הוא יוצא למסלול לבדו, דאג לקחת איתו את כל הציוד הנדרש כולל המכשיר הלוויני. לאחר שעתיים של מסלול מאתגר וחוויתי החליט להמשיך למסלול "Roys Peak" הנמצא בקרבתו, ההחלטה ששינתה את המשך הטיול.

 

 מסלול "Coromandel Peak", ניו זילנד

התחפרויות, תהום ומה שביניהם

שעתיים של טיול במסלול הנבחר עברו, וקמחין מצא את עצמו בדרכו למסלול נוסף, הוא האמין שיוכל להשתלב באמצע המסלול ולסיים בנקודה אחרת וכדי לאשרר את ההחלטה דיבר עם טייס מסוק מקומי שעבר באזור. "הוא כיוון אותי לעבור אנטנה סלולרית שנראתה באופק וטען שאפשר להמשיך משם", משתף קמחין ומוסיף, "בפועל, הגעתי לאזור המוקף תהום".

בנהיגה זה פשוט, כשהדרך מסתבכת ה- WAZE יכול לחשב מסלול מחדש, אבל ברגע שקיבלת הוראות לא מדויקות בשטח זה קצת יותר מסובך.  באותו הרגע הוא היה צריך לקבל החלטה כיצד להמשיך, "ראיתי שיש מדרון שמוביל לעמק מוצף כבשים, חשבתי שזה יוביל אותי בחזרה למסלול", מספר קמחין, אך גם כאן הגיע למבוי סתום ולא הצליח לחזור למסלול המקורי.  

"ברגע שהגעתי לעמק שמתי לב כי השמש מאד חזקה ושיש רוחות קיצוניות באזור, לא היה עלי מספיק ציוד שכן לטראק של שעתיים נוספו עוד 6 שעות בשטח". באותו הרגע כדי להימנע ממצב של התייבשות התחפר באדמה ונקט בכל צעדי ההישרדות המומלצים.

 

טייס המסוק שפגש בר קמחין

 

רק שאמא לא תדאג, איך אני יוצא מזה?

אחד הדברים שמטיילים נמנעים מהם זה להלחיץ את ההורים, ולכן קמחין עשה כל מה שהוא יכול העיקר שהוריו לא ידאגו. קמחין הגיע לאזור עם קליטה סלולרית והחליט ליצור קשר עם חבריו בכדי שיזעיקו עזרה, למזלו חבריו גם שהו באזור עם קליטה והם יצרו קשר בשמו עם החמ"ל של מגנוס.

קמחין בחר לדבר עם חבריו בטלפון ולא ללחוץ על כפתור ה-SOS  של המכשיר הלוויני שהיה ברשותו, "פחדתי שברגע שאלחץ על הכפתור זה יעדכן גם את אמא שלי שיש מקרה חירום". הפחד היה מוטעה שכן לחיצה על הכפתור מיידעת את החמ"ל בלבד. מרגע שמתקבלת קריאה, החמ"ל דואג לתפעול האירוע כולו. לבסוף "התבקשתי על ידי החמ"ל של מגנוס ללחוץ על הכפתור כדי שיוכלו לבצע איכון של המיקום שלי" ציין קמחין.

מרכז הבקרה מקבל מידע על תנאי השטח בזמן אמת, וכן מתעדכן בסטטוס של המטייל, ולאחר איסוף המידע הראשוני מוודא יצירת קשר עם גורמים מקומיים.

לאחר שיחת הטלפון שהתקבלה בחמ"ל מגנוס ואיסוף הנתונים הרלוונטיים בזמן המהיר ביותר, הוזנק מסוק של יחידת החילוץ למקום, אשר הוביל את קמחין למפגש מחודש עם חבריו לא לפני שממש כמו סצנה בסרט הם תיעדו את הכל בווידאו למזכרת.