להפליג מסביב לעולם

כמה פעמים רצה לכם בראש המחשבה שאתם רוצים לעזוב את הכל ולצאת לטיול ארוך? בן מנולה, מפליג כבר שנה וחצי מסביב לעולם ומסביר לנו את ים האפשרויות להצטרף לצוות סיפון

יש אנשים שהעבודה שלהם זה לטייל בעולם כמו דיילים, טייסים ומדריכי טיולים. אבל מה אם היינו אומרים לכם שיש עוד דרך? בן מנולה, בן ה-24 מטייל מסביב לעולם כחלק מצוות של ספינה. כיום זה מקובל שתמורת סט הכישורים והיכולות שלכם תזכו לגלות מקומות חדשים, ליהנות משהייה וטיול למקומות שתמיד חלמתם עליהם.

 

בזמן שהוא עוגן באזור אינדונזיה ומתכנן להמשיך ולחצות האוקיאנוס ההודי, שוחחנו איתו בראיון קצר על החיים על הסיפון ואיך אפשר להצטרף לצוות.  

 

נקודת ההתחלה

בן מסביר שקיימות 3 דרכים מרכזיות להשיג טרמפ (הפלגה בין 2 יעדים)-

 

1. אינטרנט- יש אתרים רבים המציעים כיום אפשרויות להצטרף לצוות, המוכר מביניהם אתר- Find a crew.

2. בנמל- לעבור בין הסירות, לבקר בבר הקרוב למעגן ובעיקר לדבר עם אנשים.

3. מודעות- לתלות בקרבת הנמל פרטי התקשרות תוך פירוט של סוג הטרמפ שאתם מחפשים.

 

"ניסיון זה יתרון אבל זה לא חובה, לחסרי ניסיון אני ממליץ לקרוא ולנסות להשיג יכולות בסיסיות כמו קשרים, התמודדות עם חבלים ובחינה של שהייה בים לאורך זמן".

 

האם יש צורך ברישיון סקיפר?

"אין בהכרח קשר בין היכולת שלך לבין הרישיון. אני מעריך אנשים שמגיעים עם ניסיון זה כמו נהיגה, הרישיון מאפשר לך להתחיל, אחר כך זה כבר תלוי בכמה זמן נסיעה צברת".

 

עבודת צוות

גודל הצוות משתנה לפי סוג הספינה ואופי הטיול, המהירות בגיוס הצוות תלויה בדרישות הסקיפר "זה לרוב דורש מפגש מקדים, אתה לא רוצה לחלוק מרחב קטן לתקופה ארוכה אם מישהו שאתה לא מכיר. לפעמים אין ברירה ומסתמכים על התכתבויוות בלבד" מסביר בן.

 

איזה תפקידים מוצעים על הסיפון?

"יש סוג של היררכיה, הקפטן נותן את הטון בסירה. התפקידים העיקריים שמוצעים זה למשמרות לילה, תפקידים נוספים כוללים ניקיון, בישול. כשמדובר בצוות לא מקצועי כולם עושים הכל מהכל. בצוותים מקצועיים לרוב התפקיד מוגדר על בסיס הרישיון ונדרשים להיות לאחר קורס חילוץ והצלה, אישור EMG 1 ואישור מרופא ולתפקידים מסוימים נדרשת גם תעודת דיילות".

 

האם העבודה היא בתשלום?

"חשוב לסגור את התנאים עם הקפטן מראש, לרוב משתתפים באוכל ודלק. צוות מקצועי גם זכאי לשכר. כרגע אני על סירה בצוות המוגדר כלא מקצועי לכן אני משתתף בהוצאות. אך, מקובל שאת ההוצאות על הסירה עצמה יהיו במימון הקפטן".

 

ים של ניסיון

נניח ומחר אני רוצה להצטרף לצוות, איזה טיפ תוכל לתת?

"אם הקפטן לא גאה בסירה שלו, אתם לא רוצים לעלות עליה. חשוב לשאול לגבי ציוד הבטיחות, לוודא שהיא מתוחזקת היטב ולא להתבייש לשאול את הקפטן על ניסיון העבר שלו, בעיקר כשאתה מגיע ללא ניסיון".

 

"כשהייתי באטנגיוואה, הייתי מחכה לספינות שיגיעו לרציף ורץ לעזור להן. הנחתי שזה יתן לי נקודות זכות שהצוות יראה שאני אפקטיבי וזה יתרום לרגע בו אבדוק האם יש אפשרות להצטרף".

 

האם יש התחייבות כלשהי בהצטרפות לצוות?

"חשוב להסכים על תקופת ניסיון, לראות שהאנשים באמת מסתדרים וכי כל הצדדים מרוצים. אלינו בשלב מסוים הצטרף אדם שלא הסתדר עם הקפטן בסירה הקודמת שלו וזה כמעט עבר לאלימות, הוא בסוף ירד מהסירה מה שהיה נכון לכל הצדדים, אבל כדי שהקפטן יוכל לתכנן את הדברים קדימה זמנים זה חשוב".

 

"בסופו של דבר אני תמיד אעדיף מוטיבציה על פני יכולת, גם כשהייתי באנטיגוואה והייתי צריך להעביר סירה לאי השכן חיפשתי מישהו שיראה לי עד כמה חשוב לו להצטרף".

 

יש לכם עוד שאלות לבן על הטיול שלו? בקרו אותו בעמוד הפייסבוק והמשיכו לעקוב אחרי המסעות שלו בעולם>> Ben Manole